اینکه بگوییم خدا انسانها را به جهنّم میفرستد منصفانه نیست. او میخواهد که ما را به آسمان بفرستد. به همین دلیل هم هست که او عیسی مسیح را به زمین فرستاد، تا به جای ما بمیرد و راه ما را برای داشتن حیات جاودان در آسمان بازکند. اما مشکل اینجاست: خدا نمیتواند ما را مجبور کند که به عیسی مسیح ایمان بیاوریم.
خدا ما را شبیه خودش آفریده است، و به ما این اختیار را داده که تصمیم دلخواه خود را بگیریم. تا جاییکه حتی در مورد رد کردن فیض او به ما اختیار و آزادی عمل می دهد. فکر کردن به آن نیز بسیار ناراحتکننده است، ولی بنا به دلایل مرموزی بعضی از انسانها پیشنهاد رایگان ملکوت آسمانی خدا را رد می کنند. جایی که خدا در آن حضور نداشته باشد، جهنّم است. اینکه بعضی از انسانها پیشنهاد ملکوت آسمانی خدا را نمی پذیرند، خدا را ناراحت و دلشکسته می کند، و او هرکاری که بتواند باعث کمک به پذیرفتن پیشنهاد او شود را انجام می دهد. اما او ما را مجبور نخواهد کرد.
راه وارد شدن به آسمان را کشف کنیددوم پطرس ۳:۹یوحنّا ۳:۱۶حزقیال ۳۳:۱۱اول تیموتاؤس ۲:۴